Добро пожаловать в Мир Майкла Джексона, Гость!    Регистрация  Или выполнить  Вход       

Заголовок Объявления
Поздравляем
Allolopep
Все о Майкле Джексоне. Статьи, рассказы знакомых, фанатов и т.д./Everything about Michael Jackson, articles, friend&fan's stories etc.

Статьи о творчестве и работе над песнями,альбомами

Статьи о творчестве и работе над песнями,альбомами

#51  Сообщение Liberian Girl » 19 апр 2016, 01:07

Брюс Свидьен о деталях записи Billie Jean:

"В большинстве нынешних треков я слышу передержанную, сверх-замиксованную музыку с нулевым ощущением естественности, что лично меня очень отталкивает. В своей работе я всегда старался привнести в произведение элемент чистой реальности, этакий кусочек синего неба. Приведу пример. В Billie Jean есть кусок, где звучат струнные инструменты - я не миксовал их, не воспроизводил из других звуков, а записал классическим способом в Studio A в Вэстлейк. Там скрипку слышно слева, альт немного справа и виолончель крайне справа. Когда слушаешь песню, эти звуки вдруг появляются прямо перед тобой из ниоткуда - и это столь естественно и натурально, что даже кажется немного пафосно, но как много они придают всему произведению!"

Изображение
Я готова верить, но надо знать во что!

Показать ссылки поста



За это сообщение автора Liberian Girl поблагодарили (всего 5):
Dream (29 апр 2016, 13:30) • Нэт (21 апр 2016, 17:25) • Lina (20 апр 2016, 17:21) • franklin5569 (19 апр 2016, 17:06) • TAIS (19 апр 2016, 07:55)
Рейтинг: 45.45%
 
Аватара пользователя
offline

Liberian Girl
Благодарил (а): 2485 раз.
Поблагодарили: 13664 раз.

Статьи о творчестве и работе над песнями,альбомами

#52  Сообщение Liberian Girl » 12 май 2016, 15:23

Michael Jackson: United Fan Family

Интересная статья о новом интервью Спайка Ли в SVA Theater, где он рассказывает о том, как работал с Майклом и Принсом. Вот несколько выдержек:

- Глаза Спайка Ли загораются, когда он вспоминает о сотрудничестве с Майклом. "Он позвонил мне, мы поговорили о проекте [съемки They Don't Care About Us], и я сказал ему, что живу в Форт Грини (это было до того, как туда стали заселяться зажиточные нью-йоркцы, так что райончик был так себе), и Майкл вдруг сказал: "Я приеду в Форт Грини." Я думал он шутит, но на следующий день он уже был у меня, поставил мне кассету с альбомом HIStory и принялся играть с моей годовалой дочкой Сэтчелл".

- Когда Майкл и Спайк стали снимать в Рио, Майкл хотел оставить синтезированные барабаны из альбомной версии в клипе, но Ли сказал: "Невозможно снимать в Рио и не записать живые барабаны". Таким образом в песне появились Olodum - знаменитая бразильская группа ударных. Ли сказал, что запишет их и наложит на синтезированные барабаны в конечном монтаже. Ли вспоминает: "Там есть момент, когда песня уже закончилась, а барабаны продолжают отбивать дробь. Я заорал: "Снято!", но тут Майкл бросил на меня убийственный взгляд типа "пусть чуваки играют дальше".

- У Майкла были проблемы со съемками в самом криминально-опасном районе в Рио. Ему не давали бразильскую визу, правительство было против съемок там. Майклу пришлось целую неделю ждать выдачи визы.

- Катя Лунд, ассистент Спайка Ли, помогла гарантировать безопасность Майкла и съемочной группы через переговоры с местным криминальным авторитетом, который оказался огромным поклонником Майкла. Бандит так проникся темой, что сказал: "Вы можете оставить миллион долларов посреди людной улицы и я вам гарантирую, что никто не возьмет. Чувствуйте себя в безопасности, я и всем местным скажу, чтоб никого не трогали".

- Ли вспоминал о работе с Принсом так: "Да, мы работали вместе (клип Money Don't Matter 2Night), но никогда не работали в одном помещении или комнате. Таков был наш стиль работы. О работе с Майклом, наш с ним клип, я вспоминаю, как пожалуй о самом лучшем, что я сделал в своей жизни. Как о ребенке своем".

- Спайк Ли работал с Принсом, но творил он с Майклом Джексоном.


Изображение


WHAT’S THE DIFFERENCE BETWEEN WORKING WITH PRINCE AND MICHAEL JACKSON? SPIKE LEE EXPLAINS
Я готова верить, но надо знать во что!

Показать ссылки поста



За это сообщение автора Liberian Girl поблагодарили (всего 3):
Lina (14 май 2016, 15:42) • Dream (12 май 2016, 19:33) • franklin5569 (12 май 2016, 17:27)
Рейтинг: 27.27%
 
Аватара пользователя
offline

Liberian Girl
Благодарил (а): 2485 раз.
Поблагодарили: 13664 раз.

Статьи о творчестве и работе над песнями,альбомами

#53  Сообщение Liberian Girl » 21 май 2016, 12:26

Ник Брандт о съемках Earth Song

«Самое интересное время для меня было на съемках "Earth Song", когда, у меня была толпа очень циничных, пресытившихся жителей Нью-Йорка для команды, которая снималась в эпизодах клипа и они только говорили: «фу, Майкл Джексон, бла бла бла». Но когда он начал петь, в конце той песни,когда он кричал/пел – вы бы только видели! Все начали озираться и все замерли и наблюдали за ним, прикованные. Майкл дал возможность режиссеру и оператору снять его в этой сцене всего лишь один раз с каждого ракурса (всего лишь один дубль), потому что на него что есть силы дули ветровые машины, и ему в лицо летели всяческие штуки, и это было тяжело выдержать. Запуск пыли и листьев и тряпок в его лицо - все были настолько наэлектризованы. И он полностью перевернул все вокруг."

Я готова верить, но надо знать во что!

Показать ссылки поста



За это сообщение автора Liberian Girl поблагодарили (всего 3):
Dream (23 май 2016, 14:51) • Lina (21 май 2016, 21:28) • franklin5569 (21 май 2016, 17:16)
Рейтинг: 27.27%
 
Аватара пользователя
offline

Liberian Girl
Благодарил (а): 2485 раз.
Поблагодарили: 13664 раз.

Статьи о творчестве и работе над песнями,альбомами

#54  Сообщение Liberian Girl » 06 июн 2016, 20:17

Майкл Джексон: Это настоящая магия жизни - верить в себя!

Журнал Scholastic Action
ноябрь, 1978
Перевод: Инна

Он поёт и танцует, шагая по "дороге из жёлтого кирпича", достигая статуса суперзвезды!


Если бы ты мог загадать три желания, какими бы они были? Когда Майкл Джексон учился во втором классе, учитель задал ему этот вопрос. Вот что он ответил:

"Во-первых, мир во всём мире. Во-вторых, дворец. И в-третьих, иметь возможность развлекаться".

Теперь, спустя 13 лет, Майклу 20 лет. Мы всё ещё имеем некоторые проблемы с миром во всём мире. Но как насчёт двух других желаний Майкла? Они конечно же сбылись.

Майкл был звездой в течение половины своей жизни. С 10-ти лет он начал петь с The Jackson 5. Сегодня группа братьев называется The Jacksons. Майкл всегда был вокалистом группы. И он всегда был великолепен в этом.

Но теперь есть кое-что новое для Майкла. Вы видели его новый фильм? Он называется "The Wiz". Если вы его смотрели, должны знать что он хороший актёр. И вы должны были видеть его "лёгкость идти по дороге", он настоящая "танцующая машина". (прим. Используются выражения из названий исполненных Майклом песен "ease on down the road", "dancing machine").

Но есть одна вещь, которую вы могли не знать о Майкле Джексоне. Кроме этого, он действительно славный парень. Недавно мы беседовали с ним в его доме в Лос-Анджелесе. Вот кое-что из того, что он сказал:

ACTION: Можешь ли ты рассказать что-нибудь о своей роли в "The Wiz"?

МАЙКЛ: Во-первых, мне понравилось её исполнять. Мне нравится играть роль. И эта роль была сбывшейся мечтой. Я играл роль Пугала. Он разыскивает то, что как он считает у него нет - мозги. Но у него лучшие мозги в мире. Его проблема в том, что он не верит в себя.

ACTION: Ты делал что-то специально для того, чтобы подготовиться к роли?

МАЙКЛ: Я изучал книгу "Волшебник страны Оз" ("The Wizard of Oz"). Это же, знаете, не просто сказка. В ней кроется глубокая, глубокая мудрость. Вы видите, сегодня есть множество людей таких же как Пугало. Они думают, что не могут сделать то что хотят. Они думают, что у них нет возможностей. Но на самом деле, они просто не верят в себя. Это настоящая магия жизни - верить в себя.

ACTION: А ты чувствуешь сходство с героем фильма, Пугалом?

МАЙКЛ: Ну, я ненавижу это говорить. Но я на самом деле застенчив. Я знаю, что могу это сделать, но всё же. И я постоянно стремлюсь учиться.

ACTION: Если бы ты не работал в шоу-бизнесе, чем бы ты хотел заниматься?

МАЙКЛ: Я бы выбрал искусство. Можно ли подобрать слово, означающее больше чем любовь, вот как я отношусь к искусству. Иногда я вижу красивую картину и это на самом деле заставляет меня плакать. Это правда.

ACTION: У тебя есть девушка?

МАЙКЛ: У меня есть девушка. Но она мой друг. Та самая девушка появится, всему своё время.

ACTION: Что бы ты посоветовал юным личностям, которые хотят пойти в шоу-бизнес?

МАЙКЛ: Просто никогда не сдаваться. Много работать. Потому что чем больше вы работаете, тем лучше ваши желания сбываются. Мои сбылись.

ACTION: И множество поклонников рады, что они сбылись!


Изображение
Я готова верить, но надо знать во что!

Показать ссылки поста



За это сообщение автора Liberian Girl поблагодарили (всего 3):
Lina (08 июн 2016, 22:38) • Dream (07 июн 2016, 17:36) • franklin5569 (07 июн 2016, 17:06)
Рейтинг: 27.27%
 
Аватара пользователя
offline

Liberian Girl
Благодарил (а): 2485 раз.
Поблагодарили: 13664 раз.

Статьи о творчестве и работе над песнями,альбомами

#55  Сообщение Liberian Girl » 01 окт 2016, 01:48

Я готова верить, но надо знать во что!

Показать ссылки поста



За это сообщение автора Liberian Girl поблагодарили (всего 2):
Lina (08 окт 2016, 13:01) • franklin5569 (02 окт 2016, 04:10)
Рейтинг: 18.18%
 
Аватара пользователя
offline

Liberian Girl
Благодарил (а): 2485 раз.
Поблагодарили: 13664 раз.

Статьи о творчестве и работе над песнями,альбомами

#56  Сообщение Liberian Girl » 19 ноя 2016, 16:12

'Black or White' 25 years on: The story behind the song, video and THAT premiere

Изображение


After recording Bad Michael Jackson made the decision to dispense with the services of Quincy Jones for his next project, even though the three albums the pair recorded together had sold over 70 million copies to date.

Read More: Inside the Bad sessions and Michael Jackson's split with Quincy Jones

Making the Bad album was a stressful period for Michael; he was competing with himself in an attempt to make the album as successful as Thriller. His attorney, John Branca, attempted to take some pressure off by persuading him to release a two-disc greatest hits collection (with up to five new songs included) to follow Bad, rather than an album of entirely new material. The collection was to be titled Decade 1979–1989 and completed by August 1989, in preparation for a November release.

In the summer of 1989, after a few months of rest at Neverland, Michael returned to the studio to begin recording new material for Decade. Now Quincy was out of the picture, Michael began working with Bill Bottrell and Matt Forger, just as he had done at the beginning of the Bad sessions in 1985. Inspired by seeing the world, Michael had been writing songs while spending time at his ranch after the Bad Tour. Forger said Michael returned from his tour with certain impressions. “His social commentary kicked up a notch or two,” he said. “Most of the early songs we worked on were more socially conscious. His consciousness of the planet was much more to the forefront.” The most prominent of these were later titled ‘They Don’t Care About Us’ and ‘Earth Song’. Michael and Forger began working on these tracks in Westlake’s Studio C on Santa Monica Boulevard in June 1989.

While Forger was based at Westlake, Bottrell worked over at Ocean Way Recording, a short distance across Hollywood on Sunset Boulevard. Bottrell had recently finished working with Madonna on her album Like a Prayer, mixing and also helping to produce the title track. During their sessions, Michael would hum melodies and grooves and then leave the studio while Bottrell developed these ideas with drum machines and samplers. But none of the ideas they worked on at Ocean Way would develop much further, and after a short period Bottrell joined Forger at Westlake, taking over Studio D while Forger remained in Studio C. The pair worked together in both rooms and also operated independently. In July 1989, Bottrell brought in keyboardist Brad Buxer to join the team. Buxer had been in Stevie Wonder’s band for three years at that point and also worked with Smokey Robinson and The Temptations.


Изображение

Matt Forger and Bill Bottrell

As soon as Bottrell moved to Westlake, he and Buxer began working with Michael on a song called ‘Black or White’, which Michael wrote in early 1989 in his ‘Giving Tree’ overlooking the lake at Neverland. Climbing trees was always one of Michael’s favourite pastime activities and often sparked creativity. "My favourite thing is to climb trees, go all the way up to the top of a tree and I look down on the branches,” he explained. “Whenever I do that, it inspires me for music.”

The first thing Michael did was hum the main riff of ‘Black or White’ to Bottrell, without specifying what instrument it would be played on. Bottrell then grabbed a Kramer American guitar and played to Michael’s singing. Michael also sang the rhythm before Bottrell put down a simple drum loop and added percussion.


Read next: Author Mike Smallcombe discusses his book Making Michael

Once Michael had filled out some lyrical ideas (the theme is about racial harmony) he performed a scratch vocal, as well as some background vocals. Bottrell loved them and strove to keep them as they were. “Of course, it had to please him or he would have never let me get away with that,” he said. Unusually for Michael, the scratch vocal remained untouched and ended up being used on the final version. The total length of the song at this stage was around a minute and a half, and there were still two big gaps in the middle to fill. Production of ‘Black or White’ would continue at other studios in Los Angeles later on.

In the summer of 1990, Michael finally decided to shelve the Decade project in favour of an album of new material, due to an avalanche of song ideas. “Michael simply wasn’t interested in old material, he wanted to keep creating,” Matt Forger said. “We just had too many new ideas.” Michael's business advisor, entertainment mogul David Geffen, was also said to have influenced the decision. The album was pencilled in for a January 1991 release.


Изображение

Michael at Record One studio in 1990

By the now the team was recording at the Record One studio complex in the San Fernando Valley of Los Angeles, where Michael and Bill Bottrell filled in the two large gaps that still existed in the middle of ‘Black or White’. Michael had the idea for a heavy guitar section, and Bottrell suggested they insert a rap.

Michael sang the riff to the heavy guitar section to Bottrell, who then hired his friend Tim Pierce, as he couldn’t play that kind of guitar. “Tim laid down some beautiful tracks with a Les Paul and a big Marshall, playing the chords that Michael had hummed to me – that’s a pretty unusual approach,” Bottrell said. “People will hire a guitar player and say ‘Well, here’s the chord. I want it to sound kinda like this’, and the guitarist will have to come up with the part. However, Michael hums every rhythm and note or chord, and he can do that so well. He describes the sound that the record will have by singing it to you… and we’re talking about heavy metal guitars here!”


Read next: Donald Trump and Michael Jackson: The full story behind a mysterious friendship

Pierce recorded his parts for ‘Black or White’ at Record One in one day and also played on another track Michael and Bottrell worked on together, ‘Give In to Me’. “Firstly we did the bridge for ‘Black or White’, and Michael was present for that,” Pierce recalls. “He wanted a heavy metal guitar part and that’s what I brought in. After we finished that part, I then did my part on ‘Give In to Me’. It was just Bill and me… Michael had gone by then. Michael was really sweet, nice, and looked me in the eye whenever we spoke. I liked that. He looked good as well, like a real superstar. He was definitely a fourteen-year-old wrapped in a thirty-year-old body.”

The rap for ‘Black or White’ was now the only section left to record. “All the time I kept telling Michael that we had to have a rap, and he brought in rappers like LL Cool J who were performing on other songs,” Bottrell said. “Somehow, I didn’t have access to them for ‘Black or White’, and it was getting later and later and I wanted the song to be done. So, one day I wrote the rap – I woke up in the morning and, before my first cup of coffee, I began writing down what I was hearing, because the song had been in my head for about eight months by that time and it was an obsession to try and fill that last gap.”


Изображение

Michael and Slash perform 'Black or White' at MTV’s 10th Anniversary Special in November 1991

Although Bottrell wasn’t a fan of white rap, he performed it himself and played it for Michael the next day. “He went ‘Ohhh, I love it Bill, I love it. That should be the one’. I kept saying ‘No, we’ve got to get a real rapper’, but as soon as he heard my performance he was committed to it and wouldn’t consider using anybody else. I was OK with it. I couldn’t really tell if it sounded good, but after the record came out I did get the impression that people accepted it as a viable rap.” In the credits, the rapper is named LTB. “LTB stood for ‘MC Leave It to Beaver’, an obvious reference to my cultural heritage,” Bottrell explained. “Lesson learned – never joke around with credits.”

Matt Forger helped to design the ‘Black or White’ intro, with Guns ’N’ Roses guitarist Slash playing guitar and Bottrell playing the dad. A young actor named Andres McKenzie was brought in to play the son. Many believed it was the voice of Home Alone star Macaulay Culkin, although he wasn’t involved until the video shoot.

Michael wasn’t present for the recording session, much to Slash’s disappointment. Bottrell himself was frustrated that the credits portrayed Slash as playing the main guitar section throughout the song. Slash only played the ‘intro’ section, whereas Bottrell played the whole song. “I was frustrated by the printed credits on the album for ‘Black or White’,” Bottrell admitted. “Because of the way it worked grammatically, most people thought Slash played guitar on the song. Bad luck for my legacy.”

FILMING THE 'BLACK OR WHITE' SHORT-FILM

In September 1991, at the same time as trying to finish his album, now called Dangerous, Michael began shooting his most ambitious and extravagant music video to date. The 11-minute video for the lead single, ‘Black or White’, cost $4 million to create, making it the second most expensive of all time, behind Madonna’s $5 million effort for ‘Express Yourself'.

Behind the scenes footage of the making of 'Black or White':




‘Thriller’ director John Landis teamed up with Michael once more to work on the video. Landis was initially reluctant to work with Michael again, as he was still owed money for the ‘Thriller’ project, but eventually he was swayed. “Michael called, and he kept coming over to my house, pleading, ‘John, come on, come on’,” Landis recalls. “So finally I said, ‘All right. But I want to be paid weekly’.”

The video kept Michael out of the recording studio for many days over the course of more than a month. On some occasions, when Michael was due on set, he would be busy with other projects; once Landis was told that Michael was doing a commercial for Sony Television, Japan. Director Vince Paterson, who worked with Michael on the ‘Smooth Criminal’ video and choreographed ‘Black or White’, said it was difficult to shoot while the studio work was still ongoing. There were days when work on the video was put on hold so Michael could work on the album. “The album had to take precedence,” Paterson said. “So the video got scrambled. And if Michael was in the studio for eighteen hours, there was no point in then bringing him out to the set and trying to shoot him. He would have been dead, he would have been exhausted, and we would have just had to re-shoot it anyway.”


Изображение

Michael and John Landis on the set of 'Black or White'

The huge budget reflected Michael’s desire for extravagance. The brief segment in which he dances with Native Americans in full tribal dress, filmed at Vasquez Rocks north of Los Angeles, took five days to rehearse. A freeway was re-created in Sun Valley for the scene in which he dances with a female partner in the middle of a busy road, and 50 stunt drivers were hired. The Red Square set was constructed on a Culver Studios sound stage. Michael’s friend, eleven-year-old child star Macaulay Culkin, also made a cameo appearance.

Read next: Michael Jackson's HIStory in the making, PART ONE


At the end of the song, several people of differing races and nationalities, including model Tyra Banks, dance as they morph into one another. The morphing technique had only been used previously in a handful of films, such as Terminator 2. “We’ve pushed this one step further than what has ever been done before,” Jamie Dixon of Pacific Data Images in Los Angeles, which created the visual effects, said. “Michael wanted to put just about everything in the whole universe in this thing.”

Изображение

Michael atop the Statue of Liberty in the video

When the song finishes, Michael appears as a black panther before morphing into himself and dancing alone in a city back street. He then morphs back into the panther, before the video ends with a specially created scene from The Simpsons, in which Homer tells his son Bart, who is wearing a Michael Jackson t-shirt, to turn off the television.

THE VIDEO PREMIERE

The ‘Black or White’ single was released on November 11, 1991 and shot up to number one on the Billboard 100 in just three weeks, making it the fastest chart topper since The Beatles' 'Get Back" in 1969. It remained at the top of the chart for a total of seven weeks. In the UK, ‘Black or White’ became the first single by an American to go into the chart at number one since 1960, where it stayed for two weeks.

Three days after the single hit the shelves, the ‘Black or White’ video premiered simultaneously in 27 countries amidst unprecedented hype. Michael was so determined to get it right that it was still being edited the night before, nearly three months after shooting began. The networks, including Fox, MTV, Black Entertainment Television (BET) and VH1, had little time to review the product before broadcasting it during its prime time slots.

The response was extraordinary, with an estimated audience of 500 million worldwide, the highest ever for a music video. But the video’s four-minute ending, in which Michael morphs from a black panther into himself before dancing alone in a back street, created much controversy in the days following the premiere. In these dance scenes, Michael simulates masturbation, zips his pants up, destroys the windows of a car and throws a garbage can through a shop front. The networks were besieged with calls from angry parents, and media all over the world covered the controversy. Entertainment Weekly even devoted its cover story to ‘Michael Jackson’s Video Nightmare’.


Изображение

Michael dancing in the infamous four-minute ending

Michael chose to cut the four-minute scene from subsequent broadcasts, and issued an apology. John Landis says the controversial ending was Michael’s idea. “He wanted it to be even more sexually explicit [than it was],” the director said. Despite the statement, those close to Michael and at least one top Sony executive seemed overjoyed at all the attention. "No story ever got this much play on the news but a war," one member of Michael’s team said a few days after the premiere.

Michael used his bargaining power to convince the networks to refer to him as the King of Pop on screen when premiering the video. By 1989, Michael was perhaps the biggest pop star the world had seen. But while Elvis Presley was dubbed ‘The King’ and Bruce Springsteen ‘The Boss’, Michael had no such nickname. He was desperate for his own moniker, so his publicist Bob Jones came up with ‘the King of Pop, Rock and Soul’. Both the New York Post and the Chicago Sun-Times first used the shortened name ‘King of Pop’ in articles in 1984.

Read next: The story behind Michael Jackson's Ghosts


Jones said he had written a speech for his namesake, Quincy, to read when presenting Michael with an award at the Black Radio Exclusive Awards in March 1989, referring to him as the King of Pop, Rock and Soul. But Quincy didn’t use the name, and it was left to Elizabeth Taylor to use in another speech at the Soul Train Awards a month later. Taylor said: “Ladies and Gentlemen, the 1989 Heritage Award and Sammy Davis Jr. Award recipient and in my estimation, the true King of Pop, Rock and Soul, Mr Michael Jackson.”

Изображение

Michael, Macauley Culkin and John Landis after a food fight on set

Fast forward to late 1991, and the PR offensive to call Michael the King of Pop had truly started. Fox, MTV and BET received memos shortly before its premieres of ‘Black or White’ directing all on-air personnel to refer to Michael as the King of Pop at least twice a week over the next two weeks. “Michael loved the King of Pop name, just loved it,” his manager Sandy Gallin said. “He became obsessed with it. I found myself negotiating with several people about how many times they would mention the name King of Pop on all sorts of platforms. It was of prime importance to Michael.”

Once news of the memos leaked to Rolling Stone Michael received criticism for ‘self-proclaiming’ himself as the King of Pop, even though media out-lets had used the name before. Regardless, the public took to the name, and its origins soon became irrelevant.

In the days following the ‘Black or White’ premiere, Michael filmed a two-song performance (‘Black or White’ and another song from Dangerous, ‘Will You Be There’) inside Santa Monica’s Barker Hangar for MTV’s 10th Anniversary Special, which was aired later in the month. After filming was completed, producer Joel Gallen only had 24 hours to edit Michael’s performance. “Michael came into the edit room and sat with me for all twenty-four hours,” Gallen recalls. “There was a moment when he wanted a certain edit, and I said, ‘Michael, if we do it that way, your mic will be in your right hand in the first shot and then in your left the next’. And he said, ‘But the children will think it’s magic’.”

Find out more about Making Michael

Return to the blog page


Изображение

Я готова верить, но надо знать во что!

Показать ссылки поста



За это сообщение автора Liberian Girl поблагодарили (всего 3):
Admin (09 фев 2017, 01:30) • Lina (20 ноя 2016, 20:55) • franklin5569 (19 ноя 2016, 18:06)
Рейтинг: 27.27%
 
Аватара пользователя
offline

Liberian Girl
Благодарил (а): 2485 раз.
Поблагодарили: 13664 раз.

Статьи о творчестве и работе над песнями,альбомами

#57  Сообщение Liberian Girl » 05 фев 2017, 06:09

Стив Поркаро, автор знаменитой песни Human Nature, о создании песни.

- Давайте поговорим о написании песен. Меня особенно интересует история конкретной песни, Human Nature. Откуда она взялась?
- Я сейчас расскажу, откуда именно она взялась. Я был в студии, миксовал четвертый альбом для Toto [группа, участники которой принимали активное участие в процессе звукозаписи и написания некоторых песен для Майкла - прим. перевод]. Его название было Toto-4, весьма креативно. В общем, в тот день по дороге в студию я захотел навестить мою дочку, которой было четыре или пять лет. Она как раз пришла со школы и я хотел повидаться, поздороваться с ее матерью, в общем, хотел увидеть их перед студией. И вот я нашел мою дочку совершенно расстроенной. У нее был тяжелый день, потому что когда она гуляла, какой-то парень подошел и ударил ее. И вот она спросила меня - Папа, почему он меня ударил?
В общем, я пытаюсь успокоить ее и думаю, как бы объяснить четырехлетней малышке, что мальчику она наверное нравилась и он пытался привлечь ее внимание. Вот так вот и появилось название Human Nature, когда я пытался ответить на ее вопрос: Why, Why - что это всего лишь Human Nature.
Когда я приехал в студию, ребята были за пультом и миксовали песню Африка. Тогда я пошел в комнату, где стояло пианино, и за один присест написал песню. Потом Джон Бетис переписал текст куплета. Но текст припева - именно то, что появилось во время моего разговора с дочерью.
Вот первые аккорды, которые я написал: играет

- А как песня попала к Майклу Джексону?
- Я уже работал с ним над альбомом Триллер на тот момент. Я работал над синтезированием материала. В общем, я был в студии с Майклом и Куинси. Куинси просил Дэвида Пейджа, клавишника и инженера, который сам был известным и очень хорошим композитором, подобрать ему кое-какие из его наработок, которые они могли бы прослушать для альбома. Куинси постоянно посылал своего ассистента к Пейджу, чтобы тот передал ему записи тех или иных интересных грувов и бриджей, над которыми тот работал. А я как раз только что написал и записал на кассету демо Human Nature. И вот мне звонит Дэвид (я тогда жил у него) и говорит: "Слушай, пришел ассистент Куинси забрать те записи, над которыми я вчера работал. Ты можешь переписать их ему на кассету?" Я сказал, конечно! Пошел вниз и обнаружил, что у нас нет пустых кассет. Тогда я взял кассету с моим демо, поменял наклейки, перемотал ее и записал на первой стороне грувы Дэвида, перемотал, чтобы они шли первой записью, а мое демо оставалось на обратной стороне. Я никогда не думал, что Куинси услышит его. Потом Куинси мне рассказывал, как он включил плеер, и занимался своими делами, прослушивая записи Дэвида. Старые плееры были так устроены, что вторая сторона включалась автоматом, когда первая доходила до конца. И так он услышал Human Nature.

- Второй счастливый случай! Не было бы ничего, если бы не современные технологии, и если бы плеер не стал сам прокручивать вторую сторону, то мы бы и не получили потрясающую песню!
- О, не говорите. Это так.


Перевод принадлежит сообществу © Майкл Джексон|Michael Jackson: United Fan Family.

Я готова верить, но надо знать во что!

Показать ссылки поста



За это сообщение автора Liberian Girl поблагодарили (всего 4):
Lina (09 фев 2017, 20:12) • Admin (09 фев 2017, 01:29) • Dream (07 фев 2017, 14:17) • franklin5569 (05 фев 2017, 08:40)
Рейтинг: 36.36%
 
Аватара пользователя
offline

Liberian Girl
Благодарил (а): 2485 раз.
Поблагодарили: 13664 раз.

Facebook

Пред.

Вернуться в ИСТОРИЯ МАЙКЛА ДЖЕКСОНА / MJ HISTORY